A barátság

A barátság nekem egy távoli, szinte elérhetetlen dolog.
Kevés is az olyan ember, akit a barátomnak nevezek.
Nekem az a barátom, akinek el tudom mondani a gondjaimat töviről hegyire, és aki nekem az ő gondjait ugyanígy elmondja.
Akinek nincs fontosabb dolga nálam, mikor segítségre vagy támaszra szorulok, és aki nekem is a legfontosabb fordított helyzetben.
Akinek nem kell hozzám bejelentkeznie, és akihez nekem se kell bejelentkeznem, ha pár szót szeretnék vele váltani bármiről, mert mindig nyitva áll a kapunk egymás előtt.
Akivel össze lehet futni minden különösebb indok nélkül egy jóízű csevegésre.
Aki olyannak fogad el, amilyen vagyok, és nem akar egyik napról a másikra minden áron megváltoztatni, de amikor megkérem, vagy szükségesnek látja, tanácsokat ad, vagy elmondja a véleményét őszintén, minden hátsó szándék nélkül.
Akit én is olyannak fogadhatok el, amilyen, és őszinte tudok hozzá lenni.
Aki meglátja, ha segítségre van szükségem, és ha tud, segít megoldani a gondjaimat. Akinek én is bármikor szívesen segítek, ha tudok.
Aki előtt nem kell megjátszanom magamat, mert ismer, ezért nincs arra szüksége, hogy bármiben próbára tegyen, mivel előre tudja az eredményt, és nekem sem kell hasonló dolgot tennem.
Aki előtt nem kell, hogy titkaim legyenek, és akinek nem kell előlem semmit eltitkolnia.
Aki bármikor bárhol szívesen mutatkozik velem együtt, senki előtt nem szégyelli, hogy a barátja vagyok.
Aki segítő szándékkal, őszintén elmondja nekem a másokban rólam kialakult véleményt vagy képet, legyen az jó vagy rossz, hogy ne érjen váratlanul, mert jobb és könnyebb tőle hallani, mint mástól.
Akinek a hozzám való viszonya a körülményeimtől független.
Aki barát marad a bajban is, de nem csak akkor látom, mikor baj van.
Aki nem csak figyel engem, hanem rám is figyel.
Aki megért engem, és akit én is megértek.
Akivel közös hullámhosszon vagyunk, akivel megegyezik az érdeklődési körünk.
Akivel vannak közös emlékeink, melyeket felidézhetünk hideg téli estéken.
Aki elfogadja, hogy mások is lehetnek a barátaim, esetleg olyanok is, akiket az őket felületesen ismerők nem tartanak méltónak erre.
Aki megjelenik, bekopog, vagy csak felhív, mert régen látott.
Akinek hiányoznék, ha holnaptól nem volnék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése