TITKOK
A SZEMED ELŐTT
"Ha
valamit alaposan el akarsz rejteni, tedd a lehető legszembetűnőbb
helyre, szinte biztos, hogy sohasem találják majd meg..."
"Ha
józan ész szerint nem találod a kérdéseidre a logikus
magyarázatot, keresd a rossz szándékot, valószínűleg rátalálsz
a logikus magyarázatra is."
TUDNIVALÓK E SOROK
OLVASÁSA ELŐTT
Sok Bibliafordítás nem segít
észrevenni az általam leírt gondolatokat, sőt majdnem
lehetetlenné teszi, hogy észrevedd.
Nekem az Új Világ fordítás
segített, amelyet Jehova Tanúi adtak ki, bár a Watchtower Society
tagjainak nem ez volt a céljuk, amikor közreadták a
Bibliafordításukat.
Köszönettel tartozok nekik, még
akkor is, ha ők ebből a köszönetből nem kérnek.
A magyarázathoz és a megértéshez
szükséges idézeteket is a fent említett – a mai napon Jehova
Tanúitól még ingyenesen beszerezhető - Új Világ
Bibliafordításból idézem. Ahol ettől eltérő az idézet
forrása, azt külön jelzem.
Szeretném hangsúlyozni, hogy
a következő sorokban olvasható eszmefuttatások ennek ellenére
nem Jehova Tanúinak a magyarázatát tartalmazzák, ezek
olyan gondolatok, melyeket valamilyen okból valahonnan én kaptam,
az én elmémben fogalmazódtak meg, én éreztem belső késztetést
a leírásukra.
Sokak szerint e gondolatok egyenesen
Sátántól származnak...
Ha valakit ez megrémít, ezért nem
olvassa tovább soraimat, arról nem én tehetek, az illetőt nem
hibáztatom.
Mindamellett, aki ennek ellenére
mégis végigolvassa e pár sort, annak meglátásom szerint kárára
nem válhat.
Amennyiben bárki észérvekkel –
hangsúlyozottan megismétlem: ÉSZÉRVEKKEL - tud előhozakodni
bármely leírt gondolatom kapcsán akár megerősítésként, akár
cáfolatként, kérem, tegye meg! Bármelyiket örömmel, nyitottan
fogadom, amennyiben azokat emberi módon, indulatain uralkodva képes
velem közölni, és természetesen kész vagyok ugyanezen a
csatornán keresztül ahol most eljutott a kedves olvasóhoz, a
lehető legrövidebb időn belül közzétenni a módosítást, vagy
kiigazítást, legyen az bármely irányba ható.
Mindenesetre köszönettel tartozok
a kiadó munkatársainak, hogy nem kis munka árán, nagy idő- és
anyagi ráfordítás eredményeként megjelent Bibliafordításukkal
hozzásegítettek a megértéshez. Remélem, egykori nevükhöz
méltón, amely az volt, hogy „Bibliakutatók”, soraimat nem
sértésnek és támadásnak veszik, hanem igazi kutatóhoz illő
módon egy másik úton elért eredményként tudnak hozzá
viszonyulni.
Még egy dolgot érdemes figyelembe
venni: a teremtés nyelvéhez legközelebb álló nyelv az, amelyen a
teremtés könyvét és a Szentírást leginkább úgy lehet érteni,
értelmezni, ahogyan annak szerzője eredetileg gondolkodott...
Ezért sokkal inkább hálásnak
kell lennem a Teremtő Istennek, aki fenntartotta anyanyelvünket,
gondolkodásmódunkat kis hazánkban az eredetihez legközelebbi
állapotban!
ELSŐ RÉSZ
Miért tartalmaz a Biblia két különböző teremtéstörténetet?
Merthogy kettőt tartalmaz.
Az egyik az igaz, a másik is.
Az egyik az emberiségé, a másik
Ádámé.
Az egyikben Isten a teremtő, a
másikban...
De lássuk a medvét!
Íme az első teremtéstörténet:
„Mózes
első könyve
1Kezdetben
teremtette Isten az eget és a földet.
2A
föld ekkor még kietlen és puszta volt, és sötétség volt a mély
vizek színén. És Isten tevékeny ereje lebegett a vizek felett.
3Ekkor
Isten ezt mondta: „Legyen világosság!” És világosság lett.
4Isten ezek után látta, hogy a világosság jó,
és elválasztotta a világosságot a sötétségtől. 5És
Isten elnevezte a világosságot nappalnak, a sötétséget pedig
éjszakának. Így lett este és reggel: első nap.
6Majd
ezt mondta Isten: „Legyen boltozat a vizek között, és váljanak
szét a vizek a vizektől!” 7Isten ekkor
elkészítette a boltozatot, és szétválasztotta a boltozat alatti
vizeket a boltozat feletti vizektől. És ez így is lett. 8És
Isten elnevezte a boltozatot égnek. Így lett este és reggel:
második nap.
9Majd
ezt mondta Isten: „Gyűljenek egy helyre az egek alatt lévő
vizek, és jelenjen meg a szárazföld!” És ez így is lett.
10Isten elnevezte a száraz részt földnek, az
egybegyűjtött vizeket pedig tengereknek. És látta Isten, hogy ez
jó. 11Majd ezt mondta Isten: „Hajtson a föld
füvet, maghozó növényzetet, gyümölcsfákat, melyek magot rejtő
gyümölcsöt teremnek annak neme szerint e földön.” És ez így
is lett. 12Azóta a föld füvet hajt, maghozó
növényzetet a maga neme szerint, valamint fákat, melyek magot
rejtő gyümölcsöt teremnek annak neme szerint. És látta Isten,
hogy ez jó. 13Így lett este és reggel: harmadik
nap.
14Majd
ezt mondta Isten: „Legyenek világítótestek az égbolton, hogy
megkülönböztessék a nappalt az éjszakától, és szolgáljanak
jelekként, valamint évszakok, napok és évek mutatóiként. 15És
legyenek világítótestekül az égbolton, hogy megvilágítsák a
földet!” És ez így is lett. 16Isten
hozzákezdett a két világítótest megalkotásához: a nagyobb
világítótestéhez, hogy uralkodjon a nappalon, a kisebbéhez
pedig, hogy uralkodjon az éjszakán, valamint a csillagokéhoz.
17Isten tehát az égboltra helyezte őket, hogy
megvilágítsák a földet, 18uralkodjanak nappal
és éjszaka, valamint hogy elválasszák a világosságot a
sötétségtől. És látta Isten, hogy ez jó. 19Így
lett este és reggel: negyedik nap.
20Majd
ezt mondta Isten: „Pezsdüljenek a vizek az élő lelkek
sokaságától, és repdeső teremtmények repüljenek a föld felett
az égbolt színén!” 21És Isten megteremtette a
nagy tengeri szörnyeket, és mindenféle mozgó, élő lelket
teremtett, amely a vizekben kezdett nyüzsögni a maga neme szerint,
és mindenféle szárnyas repdeső teremtményt a maga neme szerint.
És látta Isten, hogy ez jó. 22Isten ezután
megáldotta őket, ezt mondva: „Legyetek termékenyek,
sokasodjatok, és töltsétek be a tengerek vizét, és a repdeső
teremtmények is sokasodjanak a földön!” 23Így
lett este és reggel: ötödik nap.
24Majd
ezt mondta Isten: „Hozzon elő a föld élő lelkeket a nemük
szerint: háziállatokat, csúszó és mászó állatokat és a föld
vadállatait a maguk neme szerint!” És ez így is lett. 25Isten
kezdte megalkotni a föld vadállatait a nemük szerint, a
háziállatokat a nemük szerint, és minden földi csúszó és
mászó állatot a maga neme szerint. És látta Isten, hogy ez jó.
26Majd
ezt mondta Isten: „Alkossunk embert a mi képmásunkra és
hasonlatosságunkra, és uralkodjon a tenger halain, az egek repdeső
teremtményein, a háziállatokon, az egész földön, és minden
földi csúszó és mászó állaton.” 27És
Isten megteremtette az embert a maga képmására, Isten képmására
teremtette; férfinak és nőnek teremtette őket. 28Isten
ezután megáldotta őket, és ezt mondta nekik Isten: „Legyetek
termékenyek, sokasodjatok, töltsétek be a földet és hajtsátok
uralmatok alá; uralkodjatok a tenger halain, az egek repdeső
teremtményein, és minden élő teremtményen, amely a földön
mozog.”
29Majd
ezt mondta Isten: „Nézzétek, nektek adok minden maghozó növényt
az egész föld színén, és minden fát, melyen magot rejtő
gyümölcs van, hogy legyen nektek eledelül. 30És
a föld valamennyi vadállatának, az egek valamennyi repdeső
teremtményének és minden léleknek, amely a földön mozog, s
amelyben élet van, eledelül adok minden zöld növényt.” És ez
így is lett.
31Isten
ezek után megnézett mindent, amit alkotott, és lám, mindaz nagyon
jó volt! Így lett este és reggel: hatodik nap.
2Így készültek
el az egek és a föld is, azok minden seregével együtt. 2A
hetedik napra Isten elkészült a művével, amit alkotott, és a
hetedik napon megnyugodott minden munkájától, amit végzett.
3Isten megáldotta és megszentelte a hetedik
napot, mivel ezen a napon nyugodott meg minden munkájától, amit
Isten a teremtés céljából végzett.”
Eddig tart az első.
Most jöjjön a második, mely ennek
közvetlen folytatásában olvasható:
„4Ez
a története az egek és a föld teremtésének, amikor
megteremtettek, amely napon Jehova Isten földet és eget alkotott.
5Ekkor
még semmilyen mezei bokor sem volt a földön, és még semmiféle
mezei növény sem hajtott ki, mert Jehova Isten még nem bocsátott
esőt a földre, és nem volt még ember, aki művelte volna a
földet. 6De pára szállt fel a földről, és
megöntözte a föld egész színét.
7És
ekkor Jehova Isten megformálta az embert a föld porából, és az
orrába lehelte az élet leheletét, így lett az ember élő
lélekké. 8Jehova Isten ezután egy kertet hozott
létre Édenben, keleten, és odahelyezte az embert, akit megformált.
9És Jehova Isten sarjasztott a földből
mindenféle fát, amely a szemnek kívánatos, és eledelnek jó, az
élet fáját is a kert közepén, valamint a jó és rossz tudásának
a fáját.
10Egy
folyó eredt Édenből, hogy öntözze a kertet; ott elágazott, s
négy főágra szakadt. 11Az elsőnek a neve Pison;
ez az, amelyik megkerüli Havila egész földjét, ahol arany
található. 12Ennek a földnek az aranya jó.
Található ott bdelliumgyanta és ónixkő is. 13A
második folyónak a neve Gihon; ez az, amelyik megkerüli Kús egész
földjét. 14A harmadik folyó neve Hiddekel; ez
az, amelyik Asszíria keleti részén folyik. A negyedik folyó pedig
az Eufrátesz.
15Jehova
Isten pedig fogta az embert, és az Éden kertjébe helyezte, hogy
művelje és gondozza azt. 16Jehova Isten még ezt
a parancsot is adta az embernek: „A kert minden fájáról ehetsz
megelégedésig. 17De ami a jó és rossz tudásának
a fáját illeti, arról ne egyél, mert azon a napon, amelyen eszel
róla, bizony meghalsz.”
18Jehova
Isten így folytatta: „Nem jó az embernek egyedül, alkotok neki
segítőt, mintegy kiegészítőt.” 19És Jehova
Isten megformált a földből minden mezei vadat és az egek minden
repdeső teremtményét, és az emberhez vitte őket, hogy lássa, az
milyen nevet ad nekik. És minden élő léleknek az lett a neve,
amit az ember adott neki. 20Az ember tehát nevet
adott minden háziállatnak, az egek repdeső teremtményeinek és a
föld minden mezei vadjának, de az ember nem talált magának
segítőt, mintegy kiegészítőt. 21Jehova Isten
ezért mély álmot bocsátott az emberre, és az elaludt. Akkor
kivett egyet a bordái közül, és hússal töltötte be a helyét.
22Majd Jehova Isten az emberből kivett bordából
nőt alkotott, és odavitte az emberhez.
23Az
ember ekkor ezt mondta:
„Ez
már végre csontomból való csont,
És testemből való
test.
Asszonynak nevezzék,
Mivel a férfiból
lett kivéve.”
24Ezért
a férfi elhagyja apját és anyját, ragaszkodik feleségéhez, és
egy testté lesznek. 25Az ember és a felesége
pedig mindketten meztelenek voltak, mégsem szégyellték.
3A kígyó
pedig óvatosabb volt minden mezei vadnál, melyet Jehova Isten
alkotott. Ezért így szólt az asszonyhoz: „Valóban azt mondta
Isten, hogy nem ehettek a kert minden fájáról?” 2Az
asszony erre így felelt a kígyónak: „A kert fáinak gyümölcséből
ehetünk. 3De a kert közepén lévő fának a
gyümölcséről Isten ezt mondta: »Abból ne egyetek, ne is
érintsétek, hogy meg ne haljatok.«” 4A kígyó
erre ezt mondta az asszonynak: „Bizony nem haltok meg. 5Mert
Isten tudja, hogy amely napon esztek arról, megnyílik szemetek, és
olyanok lesztek, mint Isten: tudni fogjátok, mi a jó és mi a
rossz.”
6Az
asszony pedig látta, hogy a fa termése evésre jó, olyan, ami
vonzó a szemnek, igen, a fa ránézésre kívánatos volt. Így hát
szakított a gyümölcséből, és evett belőle. Majd adott belőle
a férjének is, amikor az vele volt, és ő is evett. 7Ekkor
megnyílt mindkettőjük szeme, és észrevették, hogy meztelenek.
Ezért fügefaleveleket fűztek össze, és ágyékkötőket
készítettek maguknak.
8Később
meghallották Jehova Isten hangját, amikor a nap szellős
időszakában a kertben járt, s az ember és a felesége elrejtőzött
Jehova Isten arca elől a kert fái között. 9Jehova
Isten pedig szólongatta az embert, és ezt mondta neki: „Hol
vagy?” 10Az végül így felelt: „Hallottam
hangodat a kertben, de féltem, mivel meztelen vagyok, ezért
elrejtőztem.” 11Isten erre ezt kérdezte: „Ki
mondta neked, hogy meztelen vagy? Talán ettél a fáról, amely
felől azt parancsoltam, hogy ne egyél?” 12Az
ember így folytatta: „Az asszony, akit mellém adtál, ő adott
nekem a fa gyümölcséből, ezért ettem.” 13Jehova
Isten ekkor megkérdezte az asszonyt: „Mit tettél?” Az asszony
erre így felelt: „A kígyó vezetett félre engem, ezért ettem.”
14Ezután
Jehova Isten így fordult a kígyóhoz: „Mivel ezt tetted, átkozott
légy minden háziállat és minden mezei vad között! A hasadon
fogsz csúszni, és port fogsz enni életed minden napján. 15És
ellenségeskedést támasztok közted és az asszony között, a te
magod és az ő magva között. Az összezúzza a fejed, te pedig
annak sarkát zúzod szét.”
16Az
asszonynak ezt mondta: „Felettébb megnövelem terhességed
fájdalmát. Fájdalommal szülsz gyermekeket, és epekedni fogsz
férjed után, ő pedig uralkodni fog rajtad.”
17Ádámhoz
pedig így szólt: „Mivel hallgattál feleséged szavára, és
ettél a fáról, amelyről azt parancsoltam: »arról ne egyél«,
átkozott legyen a föld miattad. Gyötrelmes fáradozással fogod
enni termését életed minden napján. 18Tövist
és bogáncskórót fog neked teremni, és mezei növényeket kell
enned.
19Arcod
verítékével eszed a kenyered, míg vissza nem térsz a földbe,
mert abból vétettél. Mert por vagy, és a porba térsz vissza.”
20Ádám
ezután Évának nevezte el a feleségét, mert ő lett minden élő
anyja. 21Jehova Isten pedig hosszú bőrruhát
készített Ádámnak és a feleségének, és felöltöztette őket.
22Azután így szólt Jehova Isten: „Íme, az
ember olyan lett, mint közülünk egy: tudja, mi a jó és mi a
rossz. Most azért nehogy kinyújtsa kezét, és szakítson az élet
fájáról is, és egyen róla, s időtlen időkig éljen...”
23Jehova Isten ekkor eltávolította őt az Éden
kertjéből, hogy művelje a földet, amelyből vétetett. 24Kiűzte
hát az embert, majd az Éden kertjének keleti oldalára kerubokat
állított, és egy szüntelenül forgó kard lángoló pengéjét,
hogy őrizzék az élet fájához vezető utat.”
E két történetet összehasonlítva
rögtön feltűnhet valami, ami igen fontos a megértéshez: az
elsőben Isten a teremtő, a másodikban Jehova isten.
Nem véletlenül!
Az Új Világ fordítás
függelékében a kiadvány szerkesztői így írnak erről:
„1
Isten neve, a „Jehova” név
(héberül: יהוה
[JHVH
vagy YHWH]) a Héber Iratokban és
a Keresztény Görög Iratokban
Isten személyes neve,
a „Jehova” (héberül: יהוה,
JHVH) név először az 1Mó 2:4-ben szerepel. Az isteni név a héber
הוה
(ha·wah′,
’valamivé lenni, válni’) igéből eredő befejezetlen idejű,
műveltető ige, ami azt jelenti: ’előidézi, hogy legyen’. A
neve feltárja, hogy Jehova olyan személy, aki a folyamatos
tetteivel beteljesíti ígéreteit, és mindig megvalósítja
szándékait.
A Szentírás isteni
Szerzője iránti legnagyobb tiszteletlenséget azáltal mutatják ki
a modern fordítók, hogy eltávolítják, illetve eltitkolják Isten
páratlan személyes nevét. A héber szövegben Isten neve valójában
6828-szor fordul elő a יהוה
(JHVH
vagy YHWH) formában, amelyre általában a tetragramma elnevezéssel
utalnak (ez szó szerint azt jelenti: ’négy betűből álló’).
A „Jehova” név használatával hűek maradtunk az eredeti
szöveghez, és nem folytattuk azt a gyakorlatot, hogy az isteni
nevet, a tetragrammát olyan címekkel helyettesítsük, mint „Úr”,
„ÚR”, „Örökkévaló” vagy „Isten”.
Az Új világ fordítás
Héber Iratok részében a „Jehova” név 6973-szor fordul elő.
Ténylegesen a héber szövegben a tetragramma 6828-szor szerepel.
Ebbe beletartozik három összetett név (1Mó 22:14; 2Mó 17:15; Bí
6:24), és hat zsoltárfelirat (7., 18. [3-szor], 36., 102. zsoltár).
A tetragrammát mind a 6828 helyen a „Jehova” névvel adtuk
vissza, kivéve a Bí 19:18-at, ahol az isteni név helyett egyes
szám első személyű birtokos névmást olvastak annak idején. (A
magyar szövegben egyes szám első személyt jelölő „-m”
birtokos személyrag szerepel: „házamba” a „Jehova házába”
kifejezés helyett.) Ezenkívül a Septuaginta szövegei alapján
visszahelyeztük a tetragrammát az 5Mó 30:16-ba, a 2Sá 15:20-ba és
a 2Kr 3:1-be. Az Ézs 34:16-ban és a Za 6:8-ban is visszaállítottuk
az isteni nevet, mivel ezekben a versekben a „Jehova” nevet kell
olvasni a „száj” és a „szellem” szó előtt az egyes szám
első személyű birtokos személyraggal ellátott főnevek
(„szájam”, „szellemem”) helyett. További 141 helyen
állítottuk vissza az isteni nevet, ahol a szóférek változtattak
rajta, hogy azt úgy olvassák: ʼAdho·nai′ vagy Elo·him′.
Azért, hogy ne lépjük
túl a fordítói hatáskörünket és ne bocsátkozzunk
szövegmagyarázatba, meggondoltak voltunk abban, hogy a Keresztény
Görög Iratokban hol használjuk Isten nevét. Ilyen esetekben
mindig körültekintően jártunk el, háttéranyagként használva a
Héber Iratokat. Emellett megvizsgáltuk a Keresztény Görög Iratok
rendelkezésre álló héber fordításait, hogy megbizonyosodjunk
róla, hogy a fordításunk helytálló ezeken a helyeken.
A héber betűkből
álló tetragrammát (יהוה)
használták mind a héber szövegben, mind pedig a görög
Septuagintában. Így amikor Jézus vagy a tanítványai akár a
héber, akár a görög nyelvű Szentírást olvasták, találkoztak
az isteni névvel. Amikor Jézus a názáreti zsinagógában felállt,
átvette Ézsaiás könyvét, és felolvasta belőle a 61:1, 2-t,
amelyben megtalálható a tetragramma, kiejtette az isteni nevet. Ez
összhangban volt Jézusnak azzal az elhatározásával, hogy
megismertesse Atyjának, Jehovának a nevét, amint ez a hozzá
intézett imájából is kitűnik: „Nyilvánvalóvá tettem a
nevedet azoknak az embereknek, akiket nekem adtál a világból ...
megismertettem velük a nevedet, és meg is fogom ismertetni” (Jn
17:6, 26).
A Keresztény Görög
Iratokról készített fordításunkban 237 helyre tettük be az
isteni nevet. Mind a 237 esetben, amelyben visszaállítottuk Jehova
nevét a főszövegben, számos héber szövegváltozat szolgált
alátámasztásul.”'
Ebből az idézetből egyértelműen
kiderül, hogy Jehova Tanúi szerint Jehova isten ugyanaz a személy,
akit Jézus Krisztus mennyei Atyjának nevez.
Az is világos, hogy alapvetően nem
az én magyarázatom megszületésének kedvéért állították
vissza az eredeti szövegekben találhatóhoz közeli állapotokat a
mai nyelvekre fordított Bibliaszövegekben.
A Jehova név jelentése ezek
szerint „előidézi, hogy legyen”, vagyok, aki vagyok”, vagy
„azzá válok, amivé akarok”.
De figyeljük csak meg jól hogy mi
a legnagyobb különbség a két teremtéstörténetben!
A név!
Az elsőben Isten a teremtő, a cselekvő, a másodikban Jehova isten.
Az elsőben Isten a teremtő, a cselekvő, a másodikban Jehova isten.
Pedig ez Jehova Tanúinak a
fordítása, akik saját bevallásuk szerint fordításukban olyan
helyen is többször szerepeltetik ezt a nevet, ahol az eredeti
szövegekben nem található...
Tehát ők is elismerik, hogy az
első történetben sehol nem szerepel a Jehova név!
Ez arra enged következtetni, hogy –
mivel a benne szereplő teremtő neve, ennélfogva személye is más
- két teljesen különböző teremtéstörténet van egymás után
leírva, nem pedig egy történet két nézőpontból, avagy más
részletességgel.
E gondolatot erősíti még pár
kérdés, amelyek e két történet kapcsán felmerülhetnek az
olvasóban:
Miért nem azonos a teremtési
szakaszok sorrendje a két történetben?
Ha egyazon személy szerepel
teremtőként e két történetben, miért nem egyezik ez a két
sorrend?
Isten elfelejtette volna, hogy
milyen sorrendben végezte a teremtőmunkát?
Isten először megteremtette az
embert férfinak és asszonynak egyszerre, majd mégse, hanem először
a férfit, majd a növények és állatok teremtése után csak a
férfi szükségleteinek kielégítése céljából, mintegy
„kiegészítőül” a nőt?
Isten először az emberre bízta az
egész bolygót, majd mégse, hanem egy kertbe helyezte az embert?
Isten először minden döntésre
alkalmasnak alkotta az embert, majd mégse, hanem a jó és rossz
tudása nélkülinek?
Isten
először minden gyümölcsöt eledelül adott az embernek, majd
mégse, hanem az egyik fa gyümölcsétől eltiltotta?
Ha
nem akarta Isten, hogy az ember egyen a fa gyümölcséből, miért
volt az a gyümölcs a szemnek kívánatos és eledelre jó?
Ha
a tiltott fa gyümölcse eledelre jó volt, akkor miért vezetett az
elfogyasztása mégis az ember halálához?
Ha
már halált okozott a gyümölcs, miért kellett majd ezer
esztendeig elhúzni az ember haldoklását?
Ha
az ember nem tudta, hogy engedetlenségével rosszat cselekszik –
márpedig amíg nem evett a gyümölcsből, addig ugye nem tudhatta –
miért kellett megátkozni?
Honnan
vette a kígyó, hogy nem hal meg az ember azonnal, ha eszik a
tiltott gyümölcsből?
Honnan
tudta a kígyó, hogy megnyílik az emberek szeme és olyanná
lesznek, mint Isten?
Esetleg a kígyó evett először a tiltott gyümölcsből és a saját tapasztalatait mondta el?
Ha igen, akkor hogyan történhetett ez?
Esetleg a kígyó evett először a tiltott gyümölcsből és a saját tapasztalatait mondta el?
Ha igen, akkor hogyan történhetett ez?
Vagy
talán a kígyónak nem tiltotta meg Isten hogy egyen a fa
gyümölcséből?
Ha a kígyónak nem tiltotta meg, mi okból nem tiltotta?
Ha nem tiltotta meg a kígyónak, és az esetleg evett a gyümölcsből, tehát a kígyó ezek szerint semmi tiltott dolgot nem tett, akkor Isten miért átkozta meg a kígyót az emberrel együtt?
Ha a kígyónak nem tiltotta meg, mi okból nem tiltotta?
Ha nem tiltotta meg a kígyónak, és az esetleg evett a gyümölcsből, tehát a kígyó ezek szerint semmi tiltott dolgot nem tett, akkor Isten miért átkozta meg a kígyót az emberrel együtt?
Ha
az ember volt engedetlen, a kígyó pedig tudva, hogy mit tesz,
rosszat cselekedett, akkor részükre mondhatni jogos a büntetés,
de miért kellett velük együtt a földet is megátkozni?
Egyáltalán,
miért baj az, ha az ember tudja, hogy mi a jó és mi a rossz?
Úgy
tűnik, a második történetben Ádám és Éva belesétáltak egy
direkt személyre szabottan nekik készült, nagy gondossággal és
minden részletre kiterjedően alaposan megszerkesztett csapdába.
Tovább megyek: A második történetben Ádám teremtésének célja nem más, minthogy belesétáljon ebbe a csapdába.
Tovább megyek: A második történetben Ádám teremtésének célja nem más, minthogy belesétáljon ebbe a csapdába.
Valóban Isten szerkesztette ezt a csapdát?
Ha
Isten szerkesztette. akkor miért, mi okkal, mi céllal?
Ha
Isten az embert alkotta meg uralkodónak a föld minden teremtménye
fölött, akkor hogyan lehet, hogy az egyik alattvalónak (a
kígyónak) több furfangosságot adott, mint annak, akit
kifejezetten az uralkodásra alkotott?
Vagy
ez is a csapda része?
Hogyan
működik a csapda?
Az
ember a mai tudományos felfogással ellentétben nem csupán szemmel
látható és kézzel fogható anyagi alkotórészek halmaza, hanem
ezekkel együtt különféle, jelenlegi technológiai tudásunk
szintjén előállított műszerekkel mérhető és ezen műszerek
által nem mérhető energiák rendszere. E rendszer összetevői
természetes – vagyis teremtés szerinti - állapotukban
egyensúlyban vannak és egymással oda-vissza irányú
kölcsönhatásban állnak.
Más szavakkal: az ember természetes állapota az orvostudomány mai felfogásával és a kereszténység vallásainak manapság széles körben elfogadott tanításával ellentétben nem a betegség, hanem az egészség!
Más szavakkal: az ember természetes állapota az orvostudomány mai felfogásával és a kereszténység vallásainak manapság széles körben elfogadott tanításával ellentétben nem a betegség, hanem az egészség!
Amíg
ez a rendszer egyensúlyban van, addig az ember egészséges.
Ha
nem így lenne, akkor nem törekedne ösztönösen minden ember
minden eszközzel a gyógyulásra, vagyis az egyensúlyi állapot
megtalálására.
Az
embert alkotó rendszer elemei egymással szoros kölcsönhatásban
állnak, így gyakorlatilag a rendszer bármely elemének egyensúlyát
felborítva az egész rendszer egyensúlya felborul. Mivel a rendszer
a természetes állapot fenntartására törekszik, a rendszer egyéb
elemei a kölcsönhatás miatt logikusan olyan irányba mozdulnak el,
hogy az egyensúlyt visszaállítsák. Az ilyen egyensúlyából
kibillentett rendszer által a külvilág felé küldött jelzéseket
nevezzük orvosi nyelven tüneteknek, betegségeknek.
A
csapdaállító egyik részleges célja tehát az egyik, furcsa módon
éppen a legnehezebben egyensúlyba hozható rendszerösszetevő
egyensúlyának felborítása, ezáltal az ember egészségének
megszüntetése.
A
csapda végső célja egyetlen dolog, Isten tökéletes
teremtésművének a megcsonkítása, vagyis a tökéletesség
megbontása útján Isten helyének elfoglalása az emberiség
tudatában, tehát az emberiség elválasztása a teremtő Istentől,
illetve az emberiség Istennel való egységének, az egység
tudatának a megszüntetése.
E
csapda által az embert alkotó rendszerben a csapda felállítója
zavart keltett, vagyis felborította a természetes egyensúlyi
állapotot azzal, hogy bűntudatot keltet az emberben, ezáltal
mintegy szellemi kártevőt szabadítva az emberiségre, mely vírus
terjedését és megerősödését a csapda megalkotója által
támogatott vallási irányzatok nagyban elősegítették és ma is
támogatják.
A
mai nyugati orvostudomány e vallási irányzatokkal karöltve ennek
az egyensúlyi állapotnak a megszüntetésén dolgozik.
Miért
mondhatom ezt?
A
„nyugati” filozófiát követő iskolákból kikerülő orvosok
többsége nem keresi a betegség, tehát az egyensúlyvesztési
jelzés kiváltó okát, hanem csupán a tüneteket kezeli valamiféle
gyógyszernek nevezett mérgező műanyaggal, ezáltal sok esetben
még súlyosabban kibillentve a rendszert az egyensúlyi állapotból,
ahelyett, hogy helyreállítaná azt.
Mintha
egy autószerelő a rábízott többmilliós autó egyik
hibajelzésekor egyszerűen elvágná a visszajelző lámpára
kötött vezetéket, nem pedig hibajelzés okát keresné és
szüntetné meg.
No,
persze a hibajelzés már nem jut el a megfelelő helyre, de azért,
mert megszűnt a hiba? Mi történik ilyenkor? A tulaj tovább
használja az autót, ami egyszercsak látszólag minden ok nélkül
használhatatlanná válik. Pedig az autó – legyen az bármilyen
komplikált szerkentyű – sokkal egyszerűbb rendszer, mint az
ember.
A
zsidó-kereszténység vallásai pedig az örökölt bűnösség
valamint az ősök által elveszített és emberi erőfeszítések
által meg nem szerezhető örök élet ördögi tanának
terjesztésével folyamatosan bűntudatot, tehetetlenségérzést és
félelmet keltenek az emberekben, ezzel billentve ki az
emberek szellemi, gondolati egyensúlyát, amely egyensúlyvesztett
állapot a fent leírt módon előbb-utóbb betegségek
kialakulásához vezethet.
A
föld megátkozása tehát az ember gondolkodásában lévő
egyensúly megbillentésére szolgált. Ezzel sikerült azt elérni,
hogy bűntudat és tehetetlenségérzés, valamint egy immár
elérhetetlen lehetőség, a vég nélküli élet megszerzése utáni
vágy munkálkodjon Ádám és leszármazottainak gondolataiban.
Bűntudat
azért, hogy egyetlen tiltott cselekedet elkövetése által valami
visszafordíthatatlan rossz következett be, amit már nem képesek
meg nem történtté tenni, valamint azért, hogy végleg
elveszítették egy vég nélküli élet lehetőségét.
A
vég nélküli élet lehetőségének felvillantása az élet fája
által pedig egy kielégíthetetlen vágyat teremtett az emberben,
hogy valami pótszer megalkotására törekedjen, amely az örök
élet fájának gyümölcse helyett majd vég nélküli fizikai létet
biztosít az ember számára.
Ennélfogva
ezt a csapdát Isten nem állíthatta, hiszen Isten az első történet
szerint egyensúlyi állapotot teremtett, és a teremtés végén
megállapította, hogy minden amit alkotott, igen jó.
Vagyis
a második teremtéstörténetben szereplő Jehova isten nem lehet
azonos az elsőben szereplő Istennel.
Jehova
isten azért tiltotta meg az embernek – és csakis az embernek!!!
-, hogy egyen a fáról, hogy az ember útját a csapda felé
terelje. Az állatoknak nem volt megtiltva, hogy bármelyikük is
egyen a tiltott gyümölcsből. Tehát a kígyó, vagy bármely másik
állat nem volt furfangosabb az embernél, csupán része volt egy
tervnek.
Csak
idő kérdése volt, hogy valamelyik állat egyen a kert közepén
álló fa gyümölcséből
Furcsának
tűnik, hogy amint Ádám és Éva ettek a tiltott fa gyümölcséből,
pont a mezítelenségük tűnt fel nekik, holott minden ember
meztelennek születik, vagyis Isten az embert meztelenül is
tökéletesnek alkotta. Gyanítható, hogy vagy a tiltott fa
gyümölcsében lehetett egy ilyen információ hordozására képes
összetevő, vagy egy sokkal kézenfekvőbb magyarázat, hogy valaki
megmondta nekik.
A
csapdán kívül mi más oka lehetett volna, hogy legyen egy tiltott
fa, melynek ráadásul a gyümölcse evésre jó, olyan, ami vonzó a
szemnek és kívánatos, ráadásul épp az emberpár által ismert világ középpontjában, tehát fő helyen? Csakis az, hogy az ember egyen belőle
mindenképpen. Tehát erre a fára csakis azért volt szükség, hogy
az ember szellemi egyensúlyát sikeresen ki tudja billenteni Jehova
isten, és biztos lehessen benne, hogy erős bűntudatot és
szégyenérzetet ültet el Ádám és Éva tudatában, amit
továbbadhatnak az utódaik számára.
Miért
volt az éden egy „kert”?
Az
édenkertre azért volt szükség, hogy Jehova isten elszigetelje a
bent lévőket a külvilágtól. Azért volt ez a hely kert, mert
körbe volt kerítve. Ha nem így lett volna, akkor nem lett volna
elegendő csak az egyik oldalára „kelet felől” őrséget
állítani, hogy Ádám és Éva ne tudjon visszajutni a kertbe, az
élet fájához.
Jehova
egyfelől azért alkotta meg Ádámot egy „kietlen és puszta”
vidéken, hogy Ádám lássa, mennyire "gondoskodó" az ő
alkotója, valamint hogy ne is akarjon kimenni a kertből, az édenből
a pusztába.
Másrészt
azért volt kietlen és puszta a hely, hogy más emberek arra a
vidékre vetődésének kicsi legyen az esélye. A kert fala pedig
minden bizonnyal nehezen átjárható lehetett, hogy ha valaki mégis
arra járna, az ne tudhassa, mi van bent, a bentiek pedig ne lássanak
ki.
Ezért
nem egyezik a két teremtéstörténetben a teremtési események
sorrendje.
Ezért
van az is, hogy Isten eleve férfinak és nőnek teremtette az
embert, Jehova isten ellenben csak a férfit alkotta a föld porából,
majd az állatokat "teremtette" meg, majd csak később, a férfi hiányérzetét csökkentendő, mintegy "hibajavításként" a nőt.
Isten
érdekes módon egyazon időben, egyenlőnek alkotta a
nőt és a férfit. Jehova isten ellenben különböző időpontban,
sőt, talán arról is gondoskodott, hogy csak az egyikük döntsön egyedül
arról, hogy eszik a tiltott gyümölcsből, a másik csak később
tudjon ugyanúgy dönteni.
Míg
Isten egységet, békességet, harmóniát, tökéletességet
alkotott, addig Jehova lehetőségek sorozatát a megosztottságra, a
megkülönböztetésre, az ellentétre, az ellenségeskedésre.
Hogy
is van ez?
Hát így van ez.
Ennélfogva
Jehova isten nem lehet azonos Istennel.
De
akkor ki lehet ez a Jehova isten?
Isten
egységben van a teljes teremtésművel, mondhatni mindenben ott van.
Jehovának
viszont szükséges valamivé válni bármi legyen is az, hiszen ő
nem egy a mindenséggel, hanem egy alakváltó. Mondhatnánk, hogy
nem kétszínű, hanem sokszínű.
Másfelől
Jehova szeretné magát Isten pozíciójába helyezni...
Kicsoda
lehet akkor?
Ki
az a személy, aki megosztottságot hoz az egységbe?
Ki
az, aki rombol?
Ki
az, ellentéteket szít?
Ki
az, aki a különbözőségekre irányítja a figyelmet?
Ki
az, aki felborítja az egyensúlyt és betegségeket szabadít az
emberiségre?
Ki
az, aki még magát Jézus Krisztust is megpróbálta elfordítani
Istentől?
Ki
az, aki háborúkat gerjeszt, hogy ezáltal elvegye a békét és
embereket öljön?
Ki
az, aki "emberölő volt kezdettől fogva"?
Igen,
ő az.
Ő
az, aki ellentéte a mindenségnek, hiszen semmiség.
Ő
az, aki ellentétben Istennel – aki ott van ebben is, abban is –
nincs ott ebben se, abban se.
Mert
Isten nevének eredete az IS-IS (minden) TE IS + ÉN IS = IS+TE+ÉN = ISTEN, az ő nevének eredete
SE-SE (semmi) TE SE + ÉN SE = SE+TE+ÉN = SETEN
Avagy SÁTÁN?
Saját legbelsőbb énjéből fakadóan Isten az, aki mindent teremtett, Sátán az, aki semmit teremt.
Avagy SÁTÁN?
Saját legbelsőbb énjéből fakadóan Isten az, aki mindent teremtett, Sátán az, aki semmit teremt.
Isten
az, aki egységet, harmóniát, egyensúlyt alkotott, Sátán az, aki
kétséget, disszonanciát és egyenlőtlenséget hoz létre.
Isten
az, aki alkot, Sátán az, aki rombol.
Isten
az, aki nyilvánvalóvá teszi magát, nem rejtőzik el, Sátán
ellenben alattomosan, titkon, mindig háttérben maradva befolyásolja
az eseményeket, sőt még magát Istent is el akarja rejteni az
emberek elől.
Igen,
Jehova isten az, akit Sátán néven ismer az emberiség keresztény
vallással kapcsolatba került, vagy a Bibliát ismerő része.
Vagyis minden, ami az egység, az összhang, a harmónia, a szeretet irányába mutat, a Szentírásban, Istentől van, ami viszont az elválasztás, a megkülönböztetés, a káosz, az ellenségeskedés, a gyűlölet irányába mutat, az Sátántól ered. Ezen egyszerű elv alapján gyakorlatilag a Szentírásban szereplő bármely mondatról eldönthető az eredete.
Megdöbbentő?
Logikus?
Innentől
válik egyértelművé, hogy miért kellett később Jehova istennek
mindig egy-egy
kiválasztott személy vagy csoport,
hogy
miért kellett a kiválasztottainak az iránta való hűségüket
folyamatosan bizonyítaniuk,
hogy
ezek a bizonyítási próbák sok esetben miért voltak oly
kegyetlenek és végletekig
menők,
hogy
a kiválasztott nép fiainak miért kellett megcsonkítani a
férfitestüket,
hogy
miért kellett kiirtaniuk minden más népet azon a területen, ahol
az ő istenüknek,
Jehovának a nevében letelepedtek,
hogy
miért oly ellenségesek a választott nép tagjai ma is minden más
néppel szemben,
hogy
miért az övék a legtöbb fegyvergyártó és méregelőállító
cég,
hogy
bankáraik miért csapják be ma is az embereket személyenként is,
csoportosan is,
hogy
miért akarnak mindenáron versengve felülkerekedni a világ többi
részén,
hogy
miért akarnak mindenkin uralkodni,
hogy
hogyan tudnak ilyen szervezetten, tervezetten és összehangoltan
cselekedni,
hogy
miért az ő kezükben van a hírközlő csatornák hazugságokat és
szellemi szemetet
okádó része, hogy ki a világuralmi terveik
megalkotója és mozgatója kezdettől fogva,
hogy a zsidókeresztény egyházak miért követelnek feltétel nélküli engedelmességet a
tagjaik, de főként a papságuk, vagy az egyházi vezetők részéről,
hogy miért volt oly kegyetlen a "Krisztusi" "keresztény" egyház inkvizíciója és minden
keresztes hadjárata,
és hogy miért
hanyatlik folyamatosan az emberiség tudati, erkölcsi és morális
szinten
egyaránt.
...
Időközben a segítő és cáfoló szándékú kritikusaim felhívták a figyelmemet pár fontos dologra, amit elfelejtettem megemlíteni:
A második teremtéstörténetben is ott van Isten a Jehova név nélkül.
Igen ám, de hol is?
"3A kígyó pedig óvatosabb volt minden mezei vadnál, melyet Jehova Isten alkotott. Ezért így szólt az asszonyhoz: „Valóban azt mondta Isten, hogy nem ehettek a kert minden fájáról?” 2Az asszony erre így felelt a kígyónak: „A kert fáinak gyümölcséből ehetünk. 3De a kert közepén lévő fának a gyümölcséről Isten ezt mondta: »Abból ne egyetek, ne is érintsétek, hogy meg ne haljatok.«” 4A kígyó erre ezt mondta az asszonynak: „Bizony nem haltok meg. 5Mert Isten tudja, hogy amely napon esztek arról, megnyílik szemetek, és olyanok lesztek, mint Isten: tudni fogjátok, mi a jó és mi a rossz.”
Csak ott szerepel, ahol a kígyó éppen ráveszi Évát, hogy egyen a gyümölcsből.
Vagyis lehetséges, hogy akár a kígyó is be volt csapva és ugyanúgy hitte, de Éva láthatóan határozottan azt gondolta, hogy Isten tiltotta meg a gyümölcs fogyasztását. Nem tudta, hogy ki az, aki Isten szerepében tetszeleg.
Erre való magyarázat és bizonyíték egyfelől Varga Csaba: Jó és Él című írásában található (e blogom egy másik bejegyzésében is megtalálható).
Másrészt Kolumbán Sándor is ír erről:
„Isten
ókori bibliai nevét ma kizárólag csak
az ősnyelv egyenes ágú leszármazottján,
magyar nyelven lehet megmagyarázni!
Hogy miért? Mert ezen a nyelven volt kijelentve!!
Az első szótag a JÓ (jé, ja)
fogalma, a második, a védelmet nyújtó HAjlékot,
védelmező burkot (bárkát), takarót jelenti, a harmadik az önmagában létezés, a
VAgyok értelme. Egy névben sűrítve a
fő isteni jellemzők: Jóhava. Mintha
azt mondaná: Jahvatokra Jóhavagyok
Mózes,
aki az ősmagyar nyelvet már Egyiptomból ismerte, ekkor – a Hóreb hegyi
csipkebokortűz eseténél (HAReb, talán a
mögüle fölkelő napról az Ébredés hegye,
röviden magyar gyökből HAR-éb*, a bibliai szöveg szerint Isten hegye, szent hely) –, mint beköltözött jövevény, már
negyven éve, felesége, a midiánita Czippóra
és apósa, Jethró nyelvén beszélt!
Mindkettő magyar hangzású név. Midián, Ábrahám másik felesége, Keturah fia, Keturah nagyon is a ma magyarnak mondott nyelvi hangzású (Két Ura),
melyet leszármazottai beszélhettek később Midián földjén.
Czippóra neve (a cip gyökű cipeg, tipeg /CzF
szótár/ ebből a cipő) peckesen lépegető, kecses kislányt sejtet, másik
jelentése énekes madár – Ciripelő, Csicsergő, Csipogó.
A
zsidó maszoréták csak bemásolták a Mózes által mondott isteni név: Jahvah, Jahveh, Jóhavah, Jehovah, JHVH mássalhangzóit írásaikba (a magánhangzók nem ismertek, annyi vélemény,
ahány magyarázó), de nem értették, azt sem tudták, mit jelent. Soha nem
voltak méltók e névre döbbenetes aljasságaik miatt. Idegen, magyaros hangzása
okán rettegtek tőle, akár a tűztől, így nem is merték használni, csak rövidített,
ijedősen ejtett Jah formában. Ma sem
merik kiejteni. Mindennapjaikban nincs jelen, sem a név, sem annak jelentése.
Tulajdonképpen nincs is szükségük rá, mert ez az aranyborjút imádó, és teljes
szívükből szeretett istenük, MAMMON
– uzsorán, itt a piros, hol a piros-on,
beste szerencsejátékokon és csaláson edződött – „választott népe” nem igényel
más istent. Azt imádják, és nincs az a „jótett”, amit érte el ne követnének.
Akár a világ teljes tönkretételét is, ha azért pénzt kaphatnak.”
JEHOVA
a teremtő ISTEN neve.
Nem
ilyen jelentésű a SÁTÁN.
A
SÁTÁN
név jelentése: – A gonoszságot megtestesítő gonosz szellem,
ördög. A bibliai Sátán
isteni erőt birtokló. S T N. A két szó mássalhangzói
egyeznek: Leírható velük: ISTEN vagy SÁTÁN.
Itt érződik különböző hangok jelentéseltérése, és elhelyezkedésük fontossága a
szóban, a végső értelem szempontjából!!! A dühös á az ártó átok felkiáltása. Az ST
páros hangjaiból képződik a SÁT gyök, azaz a SÁTán
tőszava, mely a SETe, s a mély fekvésű u
hanggal SUTa, SUTÁN, azaz balogozva. A SAT,
SÁT gyök SÖTétet is kifejező (lásd: SÁTor
szót). Az S hang az éS, a határvonal az ajtó, a küszöb
(lásd a rés címszónál). Az ÁT,
a túloldal, a szembenállás, az S határvonalÁN, annak túloldalÁN
álló által ÁTszólt ÁTok (S/átán). A SÁTÁN
hangjai alkotják a SÁNTA, és lágy hangzóval a SATNYA szót is. Visszatekintve: az
összes SÁTÁNnal kapcsolatos szó a megfogyatkozás,
fogyatékosság, SÖTétség értelmét nyújtja.
ISTEN – Emberfölötti lény. Az Ős Ten,
azaz IsTen (CzF Szótár). Az IS
védő, TEN kiterjedt hatalom. TEN a legfelső végTEleN – a véges emberi értelemmel fel
nem fogható – hatalom. Innen a TEN-ger is, mely összetett szó, a TEN
itt is a hatalom, mint nagy kör – ger-ben mindent borító, uraló,
végtelen,
hatalmas víztömeg. A határtalanul félt, azaz ISzt
TEN
(CzF Szótár: isz,
a félelem gyökszava). Talán a szumér iz – isteni lélek, vagy a biza, iza,
isa, a TEremtőre esküvés szava, ISa TENmagadban létező, Élő – azaz IS-TEN, kinek neve: ÉL. (Jézus szavai halála előtti
pillanatokban: Éli, Éli! Azaz Élő! Élő!) Jézus mondta: „Senki sem JÓ,
csak egy az Isten.” (Márk 10:18). HAjlék, védelem a Zsolt. 90:1
szerint. Mózesnél: „VAgyok.” (II. Mózes
3:14). A JEHOVA név minden eleme magyar nyelvi eredetű. Összességében csak
magyarul érthető, bontható, magyarázható:
Az I hang az ISmeret, az E
hang az EgyEnsúly hangja. Az ST páros a súlyos S
és a tetteket
jelző T hang egysége. Együtt bizonyos elkülönülést is jelentenek.
Ugyanakkor a meSTer szóban a magas fokú ISmeret, képesség.
A
nyelv rövid szavakban való kifejező képessége az STN hangzók által is
bizonyított. Majdnem minden hangnak szerepe van a mindkét végletet kifejező
szavak alkotásában.
Az
S a Sebesség, Súly, Sokasít, de a Sár, Salak, Sötét stb. szavak indítóhangja.
A T
hang a Tudás, Tanulás, TeTT, TiTok kulcshangja. A haTalom szóban kulcsszerepe
van. Ám a Támad, Tör, Torol szavakban is.
Az
N hang elsősorban a Nagy, Növekedés, Nemzés (teremtés). De a Nulla, Nemleges,
Nincs szavakban is.
SÁTÁN
is birtokol bizonyos haTalmat, van Tudása, iSmereTe, bizonyos TeTTeiben Nagy,
például bajok előidézésében.
Összegzésként: Nem téveszthető össze JEHOVA
személye a SÁTÁNnal.
Jehova
nem a zsidók Istene, hanem a világegyetem Teremtő Ura, minden ember Atyja.
A
zsidók mindig is irtóztak e névtől. Fent már írtam is erről. Van is
félnivalójuk becstelenségük okán, de minden más igazságtalan, becstelen
embernek is!"
Forrás: http://www.magtudin.org/Kolumban%20Sandor%20-%20Magyarnyelv.htm
Forrás: http://www.magtudin.org/
Úgy gondolom, amit Kolumbán Sándor leírt, az megcáfolhatatlan, mindazonáltal azt a logikát erősíti, hogy a zsidó megközeltéssel használt Jehova (a héber הוה (ha·wah′, ’valamivé lenni, válni’) igéből eredő) az nem a Jóistenre utal.
Éppen ezért megtévesztő!
A magyar nyelvből való eredeztetésbe ugyanis az utolsó H (JHVH) sehogyan sem illik bele.
Pontosan ezért alkalmas arra, hogy az a személy, aki ezt viseli, megtéveszthessen mindenkit.
Mindamellett persze én sem vagyok tévedhetetlen.
Egyébként engemet is nagyon megleptek ezek a gondolatok, mikor először megfogalmazódtak bennem, viszont ha ezen gondolatok logikáját követjük, akkor sorra eltűnnek a rejtélyek és a megtévesztésre okot adó kérdéses gondolatok a Bibliai történetekből.
Márpedig a világ gonosz erői pontosan abból nyerik erejüket, hogy ezek a megtévesztő, félrevezetésre alkalmas gondolatok életben tartják őket.
Éppen ezért igyekeznek ők ezeket a megtévesztő gondolatokat mások elméjében életben tartani és erősíteni minden eszközzel, mindenáron.
Köszönöm a segítséget!
Még valami eszembe jutott.
Az első teremtéstörténet alapján nem tudjuk megállapítani, hány esztendeje történtek a benne leírt események.
A második történet folytatásából viszont kiderül, hogy az körülbelül 6000 éve történt. Ehhez csak vissza kell számolni a zsidók Bibliába feljegyzett nemzetségi táblázatait. Vagyis a kettő nem egyazon időpontban volt!
Tehát a régészek műszerei nem hazudnak, amikor 6000 évnél korábbi időbe teszik egyes feltárt leletek korát.
(folyt. köv. hamarosan)
visszatér a részletek bemutatására
VálaszTörlésElső olvasatra semmit sem mondok,de eldöntöttem,hogy még egyszer elolvasom.
TörlésJézus az Úr,Ő a méltó,Ő uralkodik!
VálaszTörlésSok benne a hiba fiú!
Törlés1.,Isten sosem átkozta meg az embert.
Csupán a föld lett átkozott az ember miatt.
2.,A 2. teremtéstörténetben is szerepel "Isten"vagy 6-szor a
"Jehova"név nélkül.
3.,Ha 6828-szor szerepel "Jehova"Isten a héber iratban,akkor a
"Jehova"nélkül csak az első teremtétörténetben van része Istennek az egész Bibliában,a többi a sátánról szól?
4.,A kigyót Isten nem az embertől teremtette okosabbnak,vagy ravaszabbnak,hanem "minden mezei álattól"volt ravaszabb.
egyenlőre ennyi...
Olvasd el mégegyszer a kifogásolt részeket figyelmesen!
VálaszTörléslogikus, kár a hibákat keresni benne, mert hibákkal (ha vannak) együtt az egésznek, mint összmondanivalónak van értelme, még akkor is, ha maga az egész írás kizárólag csak hibák halmaza (ezt nem állítom, csak eshetőségként veszem számba). maga a gondolat az igaz, és itt nem azt értem ez alatt, h sátán így vagy úgy, de ami az emberiséggel történik, az ezt az elméletet támasztja alá, még akkor is, ha sátán nem is létezik egyáltalán. mindenesetre valami (valaki? valakik?)létezik, ami/aki ezt műveli... és ahogy és amit művel, az nem jó, mert az IGAZ ISTEN nem valószínű, h így cselekedne. ha nem felejtettük volna el, hogy isten mi magunk (IS) vagyunk, akkor tudnánk, hogy mi a helyes és mi a helytelen cselekedet. sokan nem tudják, vagy nem akarják tudni. ezzé válik az ember, ha 2 olyan fogalmat, mint ISTEN és PÉNZ felcsérél a tudatában. na mind1, nem bonyolódom bele, úgysem olvassa senki... :)
VálaszTörlésKár!
TörlésPedig érdekesen indult... :)
Csak annyit írnék nektek, főleg a szerzőnek, hogy elmondhatatlanul örülök, hogy vannak még Emberek a Földön akik Gondolkodnak!
TörlésSzámtalanszor kiderült már, hogy az egész teremtéstörtének egészében és részleteiben, józan ésszel és tudományosan is megkérdőjelezhető.
Felhívnám a figyelmet a magyar nyelv jelentőségét taglaló mondatokra! Ősnyelv. Mindennek az alapja. A miénk. Magyar! A legszebb szó! (Kicsit elfogult vagyok, bocs).
Hiszem, hogy eljön még az idő amikor az elnyomottaknak kinyílik a szeme és visszaáll az a bizonyos egyensúly ember és ember, ember és természet között.
Boglárka!
TörlésTalán valamit félreérthetett, mert az írásban sehol nem magát a történetet kérdőjeleztem meg, sőt éppen arra akartam rávilágítani, hogy a teremtéstörténet szóról szóra igaz!
Mindkettő!
Csak éppen amikor a legtöbb ember megismeri ezeket a történeteket, egyszerűen összemossák nekik a kettőt, így aztán természetesen kevés ember láthatja és értheti meg a valóságot...
Én csak annyit írnék nektek, főleg a szerzőnek, hogy kimondhatatlanul örülök neki hogy vannak még Emberek a Földön akik Gondolkodnak!
VálaszTörlésNagyon tetszik!
Számtalanszor bebizonyosodott már, hogy az egész teremtéstörtének általánosságban és részleteiben is megkérdőjelezhető és érezni a manipulációt!
Kívánom, hogy egyszer mindenkinek nyíljon fel a szeme és lássa az igazi értékeket.
Bogi
Üdv!
VálaszTörlésÉrdekesség képpen:
Jobb oldalt a héber biblia szavai
ISTEN = (A)LHJM
TENGER = HJM !!!!!
ÚrIsten = JHVHALHJM
Betük jelentése
A - ökör
L - bot, ökör ösztöke
H - észrevesz
J - kéz
M - jel
V - szög
Apróbb hiba: A kert neve "Éden kertje" - Kert ami Éden keleti részén lett létrehozva.
Egyébként:
-"Miért volt az éden egy „kert”?"
- Miért? Hány kert legyen? .... az "egy" használatai itt teljességgel magyartalan.
Jelen esetben az egy nem számnévi jelentésében szerepel, hanem határozatlan névelőként, tehát nem magyartalan...
TörlésTisztában vagyok vele, hogy határozatlan névelőként szerepel itt. Épp ezért mondom, hogy magyartalan - germanizmus(az indogermán nyelvű szövegek tükörszerű, gépies, igénytelen fordításából terjdt el).
Törlésidézet magyar Zsuffa Zoltánné "Gyakolati Magyar Nyelvtan" könyvéből: "A határozatlan névelő használatára általában azt mondhatjuk, hogy kevés az az eset amikor használni kell. Nem kell tehát határozottságot kifejesző névszó elé, névszói állítmány elé. pl.: A könyvem jó könyv (Nem: egy jó könyv) Vagy: Ez nem szép dolog (Helytelen: Ez nem egy szép dolog)"
Szerintem ez már kukacoskodás, de jó, rendben, legyen úgy! Valamit változtat a lényegen?
TörlésEgyébként a biblia ezen részének zavarosságára tényleg ez lehet a helyes magyarázat... mártmin, hogy két teremtésről beszél.
VálaszTörlésEzt támasztja alá a Corpus Hermeticum I.-ben olvasható teremtés történet változat is. Valószínűleg, ez érthető volt a régi ember számára, csak az egyházi magyarázatokból maradt ez ki idővel, sikkadt el. Úgyan az alapján nem lehet, istenellenes szándékot feltételezni a másodlagos "teremtő"-nél.
Egyébként fenti elméletből sem látszik tisztán, hogy akkor mi van az emberiség további történetével; Mi kinek a gyermekei vagyunk?...Többek közt ezért érzem zavarosnak és megalapozatlannak a JHVH és a Sátán körüli további fejtegetéseket.
Csak ismételni tudom a bejegyzés egyelőre utolsó szavait...
Törlés(folyt. köv. hamarosan)
Ide tartozik, hogy a Corpus Hermeticum szerint az (első teremtő) Isten teremtette Ember (aki hasonlatos volt hozzá, az ő arcát viselte és teremteni akart)a teremtett természetben akart élni, ami befogadta, és szeretetben egyesületek... és a természet szült hét embert "akik androgünek és az ég felé tekintenek...."
VálaszTörlésSzintén figyelemreméltó a Corpus Hermeticum Istennel kapcsolatos fejtegetése: A teremtő a teremtésben nyilvánul meg, és FOLYAMATOSAN TEREMT. Ez jól összecseng a szöveg eleji JHVH magyarázattal: Az isteni név a héber ’valamivé lenni, válni’ igéből eredő befejezetlen idejű, műveltető ige, ami azt jelenti: ’előidézi, hogy legyen’ => Ő az aki teremt. Én ebben nem látok semmi Sátánit.. a "alakváltó" jelentést belemagyarázásnak, torzításnak érzem... bár ezzel megint zavarossabbá válik a szereplők kibenléte és viszonyaik :)
Valamivé válni annak kell, aki nem egy a teljességgel, vagyis nincs ott mindenben...
TörlésA szó csak ered a "valamivé válni" jelentésű igéből. Jelentése "előidézi, hogy legyen" -
TörlésA kulcs a Corpus Herm. féle leírásban van: a teremtésben nyilvánul meg - azonos a teremtési "cselekvéssel" és ezen cselekvés eredményével is, tehát amikor teremt, ő is változik - magát teremti. Csak úgy lehet egy a teljességel, (amit ő folyamatosan teremt) ha közben ő maga is folyamatosan változik =valami mássá válik
Meglátásom szerint nem annyira mássá, sokkal inkább többé válik.
TörlésHa ugyanis mássá válna, akkor nem lenne egy az addigi teremtéssel.
A görög Septuginta úgy vette át, hogy "vagyok aki van", a magyar is úgy fordította, hogy vagyok aki vagyok, ebben a változatba viszont nem lehet belemagyarázni semmit.
TörlésNem csak a magyar...
Törlés...Az más kérdés, hogy az aki az Ószövetségben JHVH megnevezéssel szerepel, az akinek a zsidóság a választott népe, az gyökeresen más jellemzőet mutat magáról, mint amiylennek a Teremtő Istent gondolnánk és akit Jézus az Atyjának nevez.
VálaszTörlésUgye?
TörlésVajon miért is?
Talán mert nem egyazon személy...
Mondom...
Törlésnem azt vitatom, hogy más személy... az más kérdés.
És megint más kérdés, hogy a JHVH szó milyen filozóriai jelentéstartalmat hordoz, és ás milyen érzések kapcsolódnak hozzá bennünk az Ószövetség alapján.
Bármennyire és ellenszenves az Ószövetség sugalta erkölcsi "rend", Jákob(Izrael) népe is tudatában lehet(ett) a JHVH fogalom filozófia tartalmával... sőt!... egyedi kiválasztottságuk alátámasztására logikus lépés, hogy a "saját Istenüket" azonosítják a Teremtővel (bitorolják a nevét), és ezt terjesztik.
Ha jhvh szó érthető és megismerhető nyelven nem a legnagyobbat jelenti, akkor miért büszkélkednének vele?
Magyarra fordítva a kérdést: egy kártevő nép miért a legnagyobb kártevőt teszi Istenévé?
TörlésHogy egy kortársunktól idézzek: "Ha a 'kiválasztási folyamat' végterméke a szar, akkor a 'kiválasztott nép' a népek legszarabbika" (VBT)
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésEzt a megjegyzést eltávolította a szerző.
VálaszTörlésFélreértések elkerülése végett: vegtelenEGY megjegyzéseit ő maga távolította el, mint a megjegyzés szerzője. Én el se tudtam olvasni.
VálaszTörlésHa a Sátán és JHVH egy és ugyanaz, és mindezt a Biblia állításaira akarod alapozni, akkor kérlek magyarázd meg, hogy lehetséges, hogy a köv. Bibliai helyen sátánhoz beszél YHVH?
VálaszTörlésZakariás 3:2 "És mondá YHVH a Sátánnak: Dorgáljon meg téged az YHVH, te Sátán; dorgáljon meg YHVH, a ki magáévá fogadja Jeruzsálemet."
Ez melyik fordításban van így?
TörlésDe mindegy is...
TörlésA Korintuszi második levél 11:14 szerint Sátán a világosság angyalává változtatja magát.
Másrészt a János 8:44 szerint Sátán a hazugság atyja. Innentől azt a látszatot is keltheti, hogy ő - JHWH, vagy YHVH - nem egyugyanazon személy.
Gondolkoztam a neveken, íme a válasz:
VálaszTörlésOzirisz = Atyaisten / Szirioz = Sziriusz, Szisziúr = fényes, Csillag
Ízisz = Anyaisten / Szizi = Sziszi = Kígyó (ISIS)
Hórusz = Jézus / Szuroh = Szurohk = Szurok = Fekete = Korvus (kormos)= HOLLÓ (ritka mint a fehér holló = tiszta víz / forrás)
Szeth = YHWH, Yahwhe, Jahve = Evhaj = Éva haj = HAY (héber) valakivé válni
Így:
-Sziríusz = FÉNY (fényes úr)
-Kígyó = GONOSZ, Sátán, Sárkány, szárnyak (Földi, sár úr)
-Holló = SÖTÉT-ség
-Éva = Valakinek a helyébe lépni, lebontó, cserejelkép
Havva / Hawwa / Hiywan / Eva/Eua / Gave = ÉLŐ
Mondjuk az élő víz (Havva, Hava, Hó = Víz = élő víz), forrás,
amit, ha rendszeresen iszunk, tisztít minket és életben tart, mint ahogyan Ádám oldal-bordájából vette, azaz "hullámaiból" másolta -ez már kvantum elmélet-, így Ádám időhullámaiból teremtette. Eszerint Éva, Ádámhoz hasonló -iker, reinkarnáció, klón,stb-, mivel belőle származik, de nem lehet olyan mint Ádám, csak hasonló, tükröződése Ádámnak.
Véleményem szerint a sokszorozódás az ördög műve, képessége, ő az aki képes magát többszörösen tükrözni. Tükröződés az tünemény, így nem valódi kép, káprázat,illúzió.
Rövidebbre venném a gondolatot, Ha a teremtő megszeretné látni, ismerni magát, akkor, de csakis akkor, saját maga tükörképéből láthatná magát, de ahogy a lámpa nem láthatja saját fényét,úgy a teremtő se. Ennek okán egy lehetősége marad, maga fényének tükröződéséből hoz létre egy másik fényt, két fény különbségéből fellépő interferenciából következtet maga tulajdonságaira. Ebből következik, hogy minden, maga Isten. Azaz,. Ő Teremtő, ön magát teremtő. Így, teremtett világát kell legyőznie, az ördögi tükör, árny, szellem világot.